Hoe jij de beste wordt in Keyword Research en op 1 rankt op jouw keywords in Google en andere zoekmachines

Wil jij weten hoe jij jouw keyword research skills verbetert en op nummer 1 rankt op jouw keyword naar keuze?

Wil jij weten hoe jij jouw keyword research skills verbetert en op nummer 1 rankt op jouw keyword naar keuze?

We willen natuurlijk allemaal meer bezoekers, meer sales en meer conversies op onze sites.
Wat is dan de belangrijkste stap om het zoekverkeer en de sales te verbeteren?

Dat is zonder twijfel keyword research, het geheime recept van iedere succesvolle website waar goed verdiend wordt.

Denk je er nog over na? Analyseer dan maar eens de topsites van bijvoorbeeld Neil Patel, Copyblogger, Smart Passive Income en de rest. Wat valt op? Ze krijgen allemaal dagelijks een gigantische hoeveelheid verkeer van zoekmachines. Neil Patel krijgt jaarlijks bijna twee miljoen bezoekers op zijn persoonlijke blog. Die blog bestaat pas drie jaar.

Wat doen ze goed? Ze beheersen SEO allemaal met goede keyword research.

Waarom zou je de focus leggen op keyword research?

Als je niet weet welke keywords jouw beoogde publiek intikt op Google om bij jouw producten of website te komen, kun je nooit de juiste mensen aantrekken om jouw spullen te kopen. Dat is de reden waarom jij voorop moet lopen in keyword research en dus probeert om in Google op nummer één te ranken op de door jou gekozen keywords.

Hoe jij keyword research oppakt in 2018 en daarna.

 

Als je je afvraagt hoe je aan keyword research doet als een prof, dan is dit toffe artikel een cadeau voor jou. In dit gedetailleerde artikel over hoe jij de baas wordt in keyword research vind je twee voorname steunpilaren om jouw bezoekersaantallen een enorme sprong omhoog te geven.

  1. Vind keywords die hoog ranken maar weinig verkeer hebben.
  2. Maak lange content (zo pas je jouw beoogde keywords heel gemakkelijk toe in een tekst en krijg je snel veel verkeer naar je site).

Laten we beginnen met het eerste deel. Hoe pas je keyword research het beste toe?

Hoe vind je ‘Low Competition’ keywords met ‘veel verkeer’?

Een snelle tip: vind keywords met weinig concurrentie die toch veel verkeer genereren.

Bijvoorbeeld, als ik ‘schoenen’ intik op Google, krijg ik miljoenen andere resultaten voor dit keyword.

Het is vrijwel onmogelijk om op één te ranken bij zo’n competitief keyword. Het is een mooi keyword om op in te zetten, maar het kost veel tijd en je moet veel betrouwbare links hebben om verkeer te krijgen op dat keyword.

Dit is waarom je keywords met weinig concurrentie moet hebben en je vooral moet focussen op zogeheten long tail keywords. Alleen hiermee leer je kunst van de beste keyword research.

In het plaatje hierboven zie je dat termen als ‘mobiel’ een hele hoge competitie hebben en veel kosten. Dus het is beter om niet op deze zware keywords te concurreren.

Probeer in plaats daarvan long tail keywords te vinden met lichtere tegenstanders zodat je snel je zoekverkeer omhoog krijgt (een long tail keyword bestaat meestal uit vier of meer termen). Wist je trouwens dat 70% van het zoekverkeer vanuit long tail keywords komt? Dat is dus de reden waarom je er meer focus op moet leggen.

Dus, wat kun je doen om snel betere rankings te krijgen?

Focus je op keywords met weinig concurrentie en veel verkeer. Een goede hulp daarbij is SEMrush. Een ijzersterke SEO tool waarmee je uitstekende keyword research toepast.

Vind samen met SEMrush keywords met weinig concurrentie.

Je moet de beste keywords gebruiken als je net begint met keyword research. De focus moet liggen op het vinden van wat je concurrentie aan het doen is. Zoek uit hoe zij op de eerste pagina van een zoekmachine terecht zijn gekomen. Vervolgens zoek je uit hoe jij beter kunt worden. Bijvoorbeeld met de volgende methode.

Kies een keyword met weinig concurrentie. Het geeft de ranking van je hele website een lift. Dit is hoe je ze kunt vinden.

1. Bouw een lijst met Seed keywords.

Seed keywords staan ook wel bekend als hoofd keywords. ‘Schoenen’ is bijvoorbeeld een seed keyword. Deze keywords zouden altijd relevant moeten zijn voor al je website onderwerpen. Als je eenmaal een lijst met seed keywords hebt die relevant zijn voor jouw zaak, is het makkelijker om ze te verbreden naar sterke keyword research.

Je moet de meest relevante zoektermen vinden die jouw website versterken. De makkelijkste manier deze te vinden is door de websites van je concurrentie checken.

Ga naar SEMrush, klik op ‘start now’ en ga naar het kopje ‘Domain Analytics’. Daar vind je ‘Organic Research’. Klik daaronder weer op ‘Positions’.

 

Vul een domeinnaam in en klik op ‘Search’. Je krijgt een lijst met keywords te zien waarop de websites van je concurrenten ranken in Google’s top 20 zoekresultaten.

  • Je kunt ‘filters’ toepassen om keywords te vinden die relevant zijn voor jouw business.
  • Je kunt ‘organic search positions’ genereren voor meerdere domeinen.

Het is mogelijk om unieke keywords per domein te bekijken. Gebruik de Domain vs Domain tool en exporteer jouw resultaten.

2. Breid jouw keyword lijst uit.

Nu je een lijst hebt met jouw seed keywords kun je verder gaan met het uitbreiden van de te gebruiken keywords. Hiervoor pas je de oorspronkelijke keyword research toe in combinatie met nieuwe zoektermen en uitspraken. Deze passen uiteraard bij jouw blogonderwerpen.

Ga naar SEMrush, klik op ‘Keyword Analytics’ en ga naar ‘Overview’. Klik daaronder op ‘View Full report’ om ‘phrase match keywords’ te vinden. Vul een woord van je oorspronkelijke lijst met keywords in en klik op search. Vervolgens zie je een lijst waar keyword suggesties met nieuwe termen staan die worden voorgesteld om te gebruiken in combinatie met jouw keyword.

 

Je kunt ook de ‘Related Keywords’ report gebruiken om gerelateerde zoektermen te vinden. Zo krijg je een lijst met termen die semantisch gerelateerd zijn aan een specifiek opgevraagde zoekterm.

Trouwens, naast SEMrush kun je ook SEOprofiler of de Google suggestion tool gebruiken.

Kijk maar eens de volgende screenshot om beter te begrijpen wat er bedoeld wordt.

 

In het bovenstaande plaatje zie je dat ik de seed keyword ‘bokshandschoenen’ gebruikt heb. De Google suggestion tool (die je vind onderaan de resultaten pagina van Google) laat de bovenstaande resultaten zien. Het is een eenvoudige methode om je seed keyword lijst te vergroten.

Je kunt ook de resultaten exporteren met alle andere keywords die je wilt gebruiken om bovenin de zoekresultaten te komen.

3. Vind keywords met een hoog volume en weinig concurrentie.

Om te weten hoeveel verkeer jouw website potentieel kan hebben, moet je naast het zoekvolume van jouw keywords ook het gemiddelde aantal searches per keyword per maand weten.

Onthoud het volgende: hoe hoger je rankings voor high-volume zoektermen zijn, hoe meer verkeer er naar je website gestuurd wordt. Er is altijd veel concurrentie voor die zoektermen.

Het heeft geen zin om pogingen te doen om op keywords te ranken waar de kans op succes enorm klein is. Je moet dus de juiste balans vinden tussen de zoekvolume en de concurrentie van een keyword.

  1. Maak een inschatting van je competitiekansen

Om beide variabelen te meten gebruik je de SEMrush Organic Positions report:

  • Volume: het gemiddelde aantal zoek query’s voor een keyword in de afgelopen 12 maanden.
  • Competitie: de dichtheid van adverteerders die een specifieke zoekterm gebruiken in hun advertenties.

Vind de keywords van je concurrenten.

De snelste manier om de voor jouw winstgevende keywords te vinden is door de concurrentie te bespioneren. Vind alle keywords die jouw concurrenten gebruiken om meer verkeer en sales te genereren.

Dat is hoe je gemakkelijk ideeën kunt opdoen voor blogposts en berichten op je website die ook nog eens verkeer genereren uit zoekmachines. Je komt de marketingtactieken van je concurrenten te weten door hun keywords te achterhalen.

Let wel op dat je niet alle keywords zomaar kopieert, want jouw beoogde publiek is natuurlijk niet precies hetzelfde. Wees dus slim tijdens het analyseren van je tegenstanders als je de competitie wilt winnen. Hier zijn een paar snelle tips voor het gebruik van SEMrush tijdens je zoektocht naar keywords.

  • Onderzoek welke keywords en pagina’s voor meer zoekverkeer zorgen. Je kunt SEMrush gebruiken om de zoekvolume en keywords van een site te vinden. Deze tool laat je geweldige data zien over het zoekmachineverkeer gebaseerd op de geschatte keyword- en verkeers-rankings.
  • Naast SEMrush kun je ook andere tools gebruiken, zoals de Google Adwords keyword tool, Alexa en SpyFu, om snel keyword onderzoek te doen.
  • Om de backlinks van een concurrent te vinden, kun je backlink checkers gebruiken zoals Ahrefs, Majestic SEO, Monitor backlinks en Open Site Explorer. Backlink analyse is enorm handig om de algemene SEO van je website te boosten. Als je de beste wil worden in Keyword Research en op 1 wil staan bij welke keyword dan ook, moet je manieren vinden om zoveel mogelijk goede backlinks te krijgen. Op die manier scoor je echt punten in SEO.
  1. Vind de competitie op een heel specifiek keyword

Gebruik de SEMrush Keyword Difficulty tool. Met deze tool kun je keywords difficulty van wel honderd keywords in één keer zien. Voer één zoekterm per regel in en klik op ‘show difficulty’.

Op de schaal van 1 tot 100% procent moeilijkheid kun je aflezen hoe lastig het is om de positie van je concurrentie in de top 20 van Google over te nemen op dat keyword. Hoe hoger het percentage, hoe meer moeite je moet doen.

  • Als het getal meer dan 80% procent is, heb je een enorm moeilijk keyword te pakken. Op een nieuwe site hoef je het nog niet op die term te proberen.
  • Tussen de 60 en 80% is het al gemakkelijker. Dit zijn keywords met een gemiddelde moeilijkheidsgraad. Met content van hoge kwaliteit en relevante backlinks kom je al heel ver. Het is goed mogelijk om de positie van je concurrent over te nemen.
  • Alles beneden de 60% is gemakkelijk. Maar deze zijn lastig te vinden. Het ontdekken van low competition, high-volume keywords vergt veel geduld en energie.

Als je een sterke lijst van deze zoektermen gevonden hebt en ze implementeert op je site, heb je een hoge kans op hoge scores op deze sterke zoektermen.

  1. Breid je zoekwoord onderzoek uit.

Laten we zeggen dat je in een zeer competitieve industrie werkt, bijvoorbeeld verzekeringen of fitness. Alle keywords die jij target hebben een moeilijkheidsgraad van 80% of meer. Voor ieder keyword kun je eenvoudig de 20 sterkste concurrenten zien.

Met behulp van ‘Organic positions’ reports kun je dus de keywords van ieder domein analyseren en de zwakheden van de concurrentie vinden. Om meer keywords met minder concurrentie te krijgen, moet je je research uitbreiden door de ‘Organic competitors’ report voor elk van de top 20 domeinen in te schakelen.

Vind keywords met weinig concurrentie met de keyword planner.

Laten we nu even praten over een van de populairste keyword research tools: Googe Keyword planner.

Het wordt wereldwijd door miljoenen SEO’s wereldwijd gebruikt. Het is een prachtige tool die niet alleen gratis is, het is ook een mooie springplank voor het begin van jouw keyword onderzoek.

Google Keyword Tool geeft je een inschatting van het verkeer op jouw keyword-doelstelling en helpt je in het vinden van relevante keywords voor jouw niche website. Om Google Keyword Planner te gebruiken heb je een Google Adwords account nodig. Uiteraard is die gratis.

Met behulp van Google in de vorm van search en de keyword research tool, kun je de juiste keywords vinden. Dit zijn keywords met weinig concurrentie en een hoog zoekvolume. Om de competitie op een keyword te analyseren, kun je SEMrush of Long Tail Pro gebruiken. Het helpt je ook met het bepalen van de moeilijkheidsgraad in het ranken op bepaalde keywords.

Onthoud, het is altijd beter om twintig gebruikers te scoren die behoren tot je doelpubliek, dan tweehonderd gebruikers die zomaar op je site belanden. Check af en toe ook ‘Google traffic trend’, dit helpt je met het zoeken naar verkeerspatronen in keywords over een langere periode.

1. Gebruik Google Instant Search om keywords te vinden.

Je kunt perfecte keywords vinden met Google Instant search. Stop ieder keyword die past bij jouw niche in Google Instant search en je zult zoek suggesties krijgen. Afhankelijk van je type bericht, kun je zo een paar mooie zoektermen vinden die jij geschikt vindt.

Als je drie of vier keywords gevonden hebt, zet je ze in de Google suggestion tool. Kies er twee uit en klik dan maar eens op zoeken. De volgende stap is uitzoeken of die twee keywords je gaan helpen met hogere bezoekersaantallen.

2. Keyword research analyse

Stop die twee zoekwoorden in de search tool en klik op zoeken. Zo krijg jij alle relevante zoekwoorden te zien en je zult nog veel meer goede zoektermen vinden. Je kunt een hele SEO strategie bouwen afhankelijk van je de lengte en kwaliteit van je blogpost. Check welke keywords de minste concurrentie hebben via SEMrush.

Je bent echter nog niet klaar. Er is nog één essentiële zaak die je moet afhandelen om meer bezoekers te genereren.

Het belang van lange content en hoe deze makkelijk gecreëerd wordt.

Zoals ik al zei, goede keyword research en de beste keywords zijn niet genoeg om meer bezoekersaantallen te genereren.

Je moet ‘geweldige content’ maken en er de juiste keywords instoppen om meer bezoekers te genereren Wat bedoel ik met geweldige content?

Geweldige content = lange content (2000 woorden of meer).

Lange content is niet zomaar wat vergezochte jargon.

Lange content is een tekst die tien keer beter is dan alles wat er al over dat onderwerp is. In andere woorden, de tekst steekt boven de anderen uit en rankt beter dan andere content over hetzelfde onderwerp.

Nu vraag je je misschien af hoe je content maakt die tien keer beter is dan al het andere. Met slechts vijf eigenschappen help je jezelf op weg.

  • De tekst moet een goede gebruikerservaring opleveren.
  • Het moet een probleem oplossen.
  • Het moet een emotie of reactie oproepen.
  • Het is goed geschreven.
  • Het is op een unieke manier gebracht.

Je moet ernaar streven om iets origineels te creëren. Dat is beter dan zomaar iets verbouwen wat er al is. Om nog meer duidelijkheid te scheppen over lange content, moet je beginnen met de vraag: wat zoek ik als ik een antwoord zoek op het internet?

Hier is een mooi plaatje over het belang van lange content.

 

Je zoekt overduidelijk naar een antwoord op een specifieke vraag en je wilt een onderwerp beter begrijpen. Als je iets vindt dat je probleem echt oplost, dan maak je er een bookmark van of deel je het met vrienden. Dat is de content die je wil.

Brainstorm en kies verleidelijke onderwerpen.

Met slechts één post kun je niet alle problemen van je publiek oplossen. Dus kies één enkel aspect van een probleem uit waarvan je weet dat je een snelle oplossing kunt bedenken. Brainstorm om op ideeën te komen en bedenk interessante onderwerpen.

Bijvoorbeeld, schrijf niet over ‘online geld verdienen’, maar schrijf: ‘verdien je eerste 100 euro online’. In plaats van ‘blokjesbuik’ schrijf je: ‘een blokjesbuik voor mensen met weinig tijd’.

Als je die ideeën eenmaal hebt genoteerd, moet je uitzoeken of je lezers wel geïnteresseerd zijn in al die onderwerpen. Hoe?

  • Gebruik keyword research tools zoals Google Keyword Planner en Moz Keyword Explorer om het zoekvolume te checken. Bekijk welke zoekopdrachten minstens duizend keer per maand gedaan worden.
  • Om te checken of de onderwerpen ook populair zijn op social media gebruik je tools als Buzzsumo. Check hoeveel shares een specifieke post heeft om de populariteit te checken.
  • Om te weten of de onderwerpen die je gekozen hebt al bestaan op het internet gebruik je Google Search. Als er weinig concurrentie is, betekent het waarschijnlijk dat de lezers er niet in geïnteresseerd zijn.

Duik in het onderwerp en zorg voor unieke content.

Als je eenmaal besloten hebt over welk onderwerp je gaat schrijven, doe je zoveel mogelijk research. Begin met het leren van allerlei aspecten over het onderwerp dat je gaat beschrijven.

Bekijk de bestaande content. Hoe is de gebruikerservaring? Is er een manier waarop je deze kunt verbeteren en dus iets kunt maken dat beter is? Zorg voor een diepgaand inzicht in de kern van waarom mensen geïnteresseerd zijn in dit onderwerp.

Analyseer jezelf, wat ontbreekt er? Als je een gat kunt vinden, is dat de plek waar je verbeterde content in kwijt kunt.

Doe je eigen onderzoek of maak een sterke infographic. Dat is de content die zorgt voor een unieke blik en zeldzaam, succesvolle ervaring. Het is essentieel voor goede content om beter en zeldzamer zijn dan een ander.

Maak je content visueel aantrekkelijk.

Lange content moet compleet zijn en een foutvrije ervaring opleveren.

Als de content alleen een stevige blok tekst is, zal niemand het lezen. Het maakt niet uit hoe goed het geschreven is. Het moet visueel aantrekkelijk en toegankelijk zijn.

In plaats van nadruk leggen op leesbaarheid, moet je kijken naar manieren waarop de content toegankelijker is voor je publiek. SEO WordPress plugins als Yoast hebben verschillende aanbevelingen om de leesbaarheid van een tekst te verbeteren.

Er is echter geen one-size-fits-all aanpak bij het verbeteren van content. Dit is een manier waarop je de flow van je content kunt verbeteren en de aandacht van je lezer bij je kunt houden:

  • Houd je paragrafen kort en interessant. Drie of vier zinnen zijn genoeg.
  • Gebruik bullet points om je tekst op te breken en de aandacht van je lezer erbij te houden.
  • Formateer je posts als een lijst. Gebruik headings en subheadings om je te helpen met het focussen van de aandacht van je lezer. Het geeft je tekst bovendien meer flow.

Als toevoeging op de bovenstaande punten is het ook handig om je format te laten verschillen. In plaats van telkens dezelfde vorm te gebruiken, kun je ook doen wat natuurlijk aanvoelt voor je publiek.

Gebruik aantrekkelijke titels.

Jouw onderwerp kop moet lezers meteen verleiden om door te lezen. Neem dus de tijd om een slimme kop te bedenken waar lezers maar wat graag op klikken. Jouw kop moet deze vier methoden gebruiken om lezers te overtuigen om door te klikken.

  1. Handig, zorg dat het van praktisch nut is voor lezers.
  2. Urgent, ze moeten het meteen willen lezen.
  3. Ultra specifiek, ze moeten begrijpen wat ze aan het artikel hebben.
  4. Uniek, ze moeten het gevoel hebben dat de content nergens anders te lezen is.

Als toevoeging hierop kun je ook krachtige woorden gebruiken om de emotionele impact te vergroten. Voor je een uiteindelijke beslissing neemt, moet je tenminste 10 titels voor je artikel bij elkaar brainstormen. Onthoud dat kopjes de eerste indruk van de lezer representeren. Vraag jezelf af of de titels die je hebt wel aantrekkelijk zijn.

Bijvoorbeeld, in plaats van slechts te focussen op een traditionele titel, probeer je ook eens om:

  • De titel in een vraag uit te drukken.
  • Het artikel te brengen als een lijst.
  • Een controversiële titel te gebruiken.

Laten we zeggen dat je een ecommerce site hebt waarop kleren, laptops en gadgets worden verkocht. Jij wilt de slecht presterende content verbeteren. Hoe kun je bovenstaande punten toepassen in de content?

  • ‘Zoek jij een goedekope laptop? Dit is de ultieme handleiding over hoe je de beste kiest.’
  • ‘7 stijlvolle outfits die passen bij verschillende gelegenheden.’
  • ‘Verspil geen geld meer en pak deze aanbieding mee. Bespaar tot 60%.’

Welk van de bovenstaande titels spreekt je het meest aan?

Er is veel concurrentie omtrent scherpe titels. Het representeert de ultieme manier om op te vallen in de menigte nog voor er zelfs maar op jouw content geklikt is.

Organiseer de content en poets het op.

De manier om jouw content te organiseren is ook heel belangrijk. Om structuur aan te brengen in jouw ideeën creëer je een schets terwijl je jouw geweldige post schrijft. Om je content structuur mee te geven, houd je het volgende in gedachte:

  • Houd jouw content zich aan de belofte die je in de titel geeft?
  • Heeft de informatie een natuurlijke flow in de manier waarop het gepresenteerd wordt? Ga er niet onnodig keywords in proppen.
  • Heb je de vragen geadresseerd die je publiek misschien heeft?
  • Controleer of je genoeg informatie gegeven hebt aan je lezers door middel van jouw content.

Om je gedachten op een rijtje te zetten, kun je een mind-mapping kaart gebruiken. Gebruik je eigen schets en een paar gidsende vragen om een echt uniek stukje content neer te zetten. Vraag jezelf de volgende dingen af terwijl je goede content schrijft.

  • Heb je een sterke afsluiting die de lezer inspireert om tot actie over te gaan?
  • Heb je korte paragrafen en bullet points gebruikt om de leesbaarheid te vergroten?
  • Heb je eenvoudig en toegankelijk taalgebruik toegepast?
  • Heb je headings en subheadings gebruikt die de lezer helpen om de content te begrijpen?

Voor je de content publiceert lees je alles nog een paar keer door om de helderheid en de flow te verbeteren. Gebruik geen jargon en vervang die woorden met eenvoudig taalgebruik. Lees hardop om spel- en grammaticafouten eruit te halen. Lees een geprinte versie in plaats van een beeldscherm.

Tot slot, zonder promotie en een weg naar je publiek, is zelfs de beste content nutteloos. Gebruik slimme promotie om jouw content een boost te geven. Deel jouw post op sociale media met relevante hashtags. Als je een blogger noemt in je post, wees er dan zeker van dat je ze contacteert.

Hergebruik je artikel op andere platforms, zoals Medium en Slideshare. Zoek contact met influencers en vraag ze om je artikel te delen. Mail het artikel naar je subscribers.

  1. Tools die je helpen om het beste te worden met Keyword research in 2018.

 

#1 SEMrush: Dit is mijn favoriete SEO tool. Niet alleen helpt het in het domineren van keyword research, het helpt ook in de analyse van concurrenten, backlink analyses, site verificatie en nog veel meer. Je kunt de gratis trial van dertig dagen meepakken met deze link, maar ik raad het absoluut aan om deze tool te gebruiken om beter te worden in SEO.

Hoewel het enorm veel mogelijkheden heeft, praten we in deze post alleen over keyword research. Dus laten we het hebben over de keyword research mogelijkheden die je krijgt met SEMrush.

  • Vind posities van een specifiek keyword.
  • Vind keyword suggesties voor keyword onderzoek.
  • Vind keywords met een specifiek aantal zoekresultaten op Google.
  • Vind keywords met of zonder specifieke termen.
  • Vind de fundamentele bezoekersaantal-historie van een site en nog veel meer.

#2 Keywordtool.io: Dit is één van de beste alternatieven op de keyword planner van Google. Niet alleen is het gratis, het geeft je ook een gigantische hoeveelheid aan mogelijke keywords om de traffic te laten groeien.

 

Als je je afvraagt waarom je deze tool zou moeten gebruiken in plaats van de keyword planner, zijn hier een paar redenen:

  • Het geeft je meer dan 750 long tail keyword suggesties voor iedere zoekterm.
  • In tegenstelling tot Keyword Planner of andere tools, is deze tool extreem betrouwbaar omdat het 99 van de 100 keer werkt.
  • Je kunt de Keyword Tool zelfs zonder een account gratis gebruiken (in tegenstelling tot Google, waar je telkens moet inloggen om hun gratis keyword tool te gebruiken).

#3 KW Finder: Wil je hele goede long tail zoektermen vinden met minder verkeer? Dan is dit de tool voor jou. Er is ook een gratis versie die genoeg is voor de meeste SEO gebruikers om ijzersterke keyword research neer te zetten.

Je moet gewoon een keyword van jouw keuze op hun tool inzetten en er zal onmiddellijk een grote hoeveelheid aan keyword ideeën met metingen als zoekvolume, moeilijkheidsgraad en zoveel andere statistieken voor de dag komen.

Laatste gedacht over de beste keyword research en op 1 ranken voor een keyword naar keuze op Google.

Als je mogelijkheden zoekt naar hoe jij jouw website laat groeien in verkeer en sales, moet je je focussen op keyword research. Als je weet hoe je aan keyword research doet als een pro, blijf je de concurrentie voor.

Je kunt heel gemakkelijk de concurrentie eruit ranken als je de juiste keywords vindt en gebruikt (weinig concurrentie en veel verkeer). Dus, wat denk jij over keyword research?

Vond je dit een goede of bruikbare post? Heb je nog vragen? Wat is jouw favoriete keyword research tool? Laat het ons weten via de contactpagina!